Bistriţa Business – Din România antreprenorilor

În data de 26 martie 2015, în Saloanele Hotelului Metropolis din Bistriţa, evenimentul Bistriţa Business ediţia a III – a s-a bucurat de prezenţa a peste 160 de participanţi printre care s-au numărat oameni de afaceri, reprezentanţi ai administrației publice judeţene, reprezentanţi ai ONG-urilor, oameni politici şi mulţi tineri, interesaţi de temele aduse în discuţie.

Bistriţa Business este un proiect prin care se dorește coagularea de forţe ale antreprenoriatului local, care să dezvolte proiecte comune și de sprijin reciproc în noua mentalitate de business.

”Conferinţele Bistriţa Business au ca scop stabilirea unor relaţii și parteneriate între oameni de afaceri, precum și dezbaterea temelor și problematicilor din mediul antreprenorial românesc”, a declarat Gabriela Montoiu, manager al Prompt Communication și fondator al acestei platforme de dezbatere dedicată comunităţii de business și nu numai.

Cea de-a treia ediţie a evenimentului „Bistriţa Business” a fost organizată de agenţia Prompt Communication în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud și Asociaţia Naţională a Antreprenorilor.

2

Conceptul Bistriţa Business a fost lansat în premieră, în Bistriţa-Năsăud, în octombrie 2013. Primele două evenimente Bistriţa Business desfășurate în anii 2013 – 2014 s-au bucurat de prezenţa unor personalităţi ale mediului de afaceri: dl. Emanoil Viciu, inginer diplomat, dl. Marius Cotor, managing director compania Leoni Bistrița, dl. Emil Iugan, director al companiei M.I.S.–Grup, d-na Cristina Chiriac, Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Antreprenorilor, Ambasador al Antreprenoriatului Feminin din România şi specialişti din diverse domenii printre care s-au numărat Radu Soviani, economist, jurnalist, cercetător, dr. Călin Sabac, dr. Cristian Andrei, Lucia Man, consultant Ascendis, Monica Mureşan, secretar general Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud etc.

În cadrul celei de-a treia ediţii a Bistriţa Business au fost prezentate povești de succes din mediul de business bistriţean, modalităţi de finanţare prin bursă, relaţia presă – business, dar şi priorităţi ale dreptei românești pentru susținerea noii economii. Moderatorul acestei conferinţe a fost Amedeo Ene, jurnalist la Realitatea TV.

Emanoil Viciu, fostul director general al grupului Teraplast le-a vorbit celor prezenţi despre importanţa creativităţii în afaceri și despre modul în care el a reușit să își dezvolte o nouă afacere – un centru care se ocupă de design de produs – în care lucrează doar cu tineri.

Administratorul Parcului Industrial Bistriţa Sud, Iulius Dumitru, a prezentat oportunităţile pe care le oferă investitorilor un astfel de parc industrial. Liviana Tane, preşedintele Asociației Jurnalism pentru Şanse Egale, a abordat problematica relaţiei care trebuie să existe între oamenii de afaceri, presă și publicul căruia se adresează aceștia.

În cadrul celei de-a treia ediţii a Bistriţa Business au fost prezentate şi poveștile de succes a două companii bistriţene, Rombat și RAAL, care au reușit să se dezvolte și să cucerească pieţele internaţionale cu produse de calitate. Ioan Repede, directorul companiei Rombat a prezentat reţeta de succes a companiei Rombat, care a reușit să se transforme dintr-o firmă socialistă falimentară într-o companie competitivă de succes, printre factorii dezvoltării regăsindu-se viziunea conducerii, angajamentul pentru dezvoltarea companiei, orientarea pe calitate, dezvoltarea și motivarea angajaţilor. Clement Ivănescu, strategies director al RAAL, a prezentat modalităţile prin care compania RAAL a reușit să se dezvolte și să producă radiatoare pentru clienţi precum John Deere şi McLaren.

Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Antreprenorilor din România, Cristina Chiriac, a adus în discuţie proiectele asociaţiei dar și importanţa voluntariatului și a necesităţii unei voci unitare din partea mediului antreprenorial din România.

Preşedintele Asociaţiei Brokerilor din România, Dan Paul, a explicat modalităţile prin care companiile pot fi finanţate prin Bursa de Valori Bucureşti, riscurile şi beneficiile listării unei companii pe bursă.

Yang Zhaoyu, prodecan al Institutului Confucius, a vorbit despre modul de predare al managementului afacerilor în China.

Prim-vicepreşedintele PNL Cătălin Predoiu, premier desemnat al PNL, a vorbit despre priorităţile dreptei pentru susţinerea noii economii. Primvicepreședintele PNL a declarat faptul că „România este într-o competiţie dură pentru resurse, pentru capital, pentru forță de muncă, o competiţie şi în cadrul UE, şi în afara ei şi fără o creştere economică capabilă să reducă decalajele nu vom rezolva nimic.” Cătălin Predoiu a subliniat faptul că ”doar cu o creştere economică de 5% în fiecare an din următorii 10 ani, vom ajunge la nivelul de trai al altor ţări din Uniunea Europeană”.

Evenimentul Bistriţa Business ediția a III-a a reușit prin complexitatea și diversitatea temelor dezbătute să atragă atenţia și chiar să prezinte soluţii în ceea ce privește unele problematici ale mediului de afaceri: încurajarea creativităţii și a inovaţiei, insuficient valorificate în mediul de afaceri din România, găsirea celor mai eficiente metode de promovare a afacerilor, modalităţi prin care se pot depăși dificultăţile cu care se confruntă antreprenoriatul în România, posibilitatea de a dezvolta o afacere printr-un sistem de management eficient.