Seria de evenimente Wingate a continuat în București
Miercuri, 11 mai 2022, seria de evenimente Wingate a continuat în București,
în sala Rapsodia din Grand Hotel Bucharest.
Peste 50 de femei de afaceri s-au reunit pentru o seară de networking ce a debutat cu discursuri aplicate de business, dar și cu subiecte conexe (psihologie – teama de eșec și prezență publică).
Evenimentul a fost moderat de Delia Apostol-Hanzelik, redactor șef Psychologies. Au fost expuse obiectivele platformei, importanța unei comunități solide, partenerii și valorile proiectului.
Doamna Cristina Chiriac, președinta ANAA, a deschis seria discursurilor, punctând importanța unui traseu profesional solid, bazat pe tenacitate și încredere în forțele proprii. Din perspectivă economică, segmentul antreprenorial feminin are o importanță majoră nu numai în ponderea sa la bugetul de stat, dar mai ales în schimbările culturale, de mentalitate și abordare, pe care le aduce în mediul de afaceri european. Superioritatea procentului de educație al femeilor trebuie să se reflecte în structura bordurilor de conducere al instituților publice și pentru o cât mai bună reprezentare de gen, doamnele antreprenor trebuie să aibă capacitatea de a „face slalom” printre cutume culturale, prejudecăți și îndatoriri față de familie.
Cristina Chiriac a subliniat că succesul este cuantificabil în rezultate și nu în cifre, că dezvoltarea durabilă a unei afaceri se bazează pe un plan de business armonizat cu trendurile de digitalizare dar și cu o viziune empatică.
„Acest proiect este o construcție corectă, viabilă, care aduce beneficii majore femeilor antreprenor, dacă știu să își identifice just obiectivele. Eu cred că cea mai profitabilă investiție este cea în oameni și nu mă refer doar la angajați. Înconjurați-vă de parteneri cinstiți, de prieteni onești și învățați să vă sprijiniți pe familiile voastre.
Dacă v-ați setat un obiectiv, oricare este acela și l-ați îndeplinit, înseamnă ca sunteți o femeie de success. În Europa de Est, 32% din pozițiile de management sunt ocupate de femei, dar majoritatea acestor companii au sub 5 angajați. Este timpul să îndrăzniți, să vă spuneți de 1.000 de ori în oglindă – „pot”, până când veți ocupa locul pe care îl vreți și îl meritați.”
Punctat de Cristina Chiriac, subiectul educației permanente a fost preluat și dezvoltat de către Nicoleta Munteanu – Vicepreședinta ANAA și Fondatoarea „Kids in Business”.
O societate se schimbă și se integrează valorilor universale, doar dacă punem baze solide în copii, în dezvoltarea inițiativei antreprenoriale încă de pe băncile școlii. Priviți ca viitoare vehicule ale inovației, copiii noștri merită o formare modernă, structurată pe vocație, ca instrument de dezvoltare personală, încă din fază incipientă.
Rolul femeii antreprenor nu este acela de furnizor de profit pentru familie, ci mai important, acela de model de bune practici, de viață trăită pe principiile alese de fiecare individ.
O economie națională are un specific local, dar universalitatea, globalizarea si armonizarea cu exteriorul, este condiția succesului.
Experiența de 12 ani în businessul american, face din antreprenorul Dan Doroftei, un agreabil vorbitor despre misiunea unei companii, strategia pe termen lung, scalarea de business si valorile corporatiste. Cea mai puternică economie a lumii moderne ne învață faptul că, o companie care se subscrie unor valori, cum ar fi implicarea în comunitate, trebuie sa aloce un buget separat, atât pentru susținerea proiectelor locale, cât și pentru implicarea fiecărui angajat, indiferent de poziția sa în companie în voluntariat, ajutorare, networking, ș.a.m.d.
Puterea poveștii personale, a transformării pe care viața uneori ți-o impune, valoarea semnelor pe care le poți transforma în oportunități, este ceea ce Thea Haimovitz, fondator al Laboratoarelor Thea, ne a adus în fața ochilor. Purtându-ne din deșertul israelian în locul în care a ales să facă un business bazat pe spiritualitate și comunitate, Thea Haimovitz a revelat faptul că versatilitatea este în fiecare dintre noi. Calitățile le moștenim, le educăm și le împărtășim celorlalți, domeniul pe care îl alegem însă, poate fi unul dinamic. Brandul personal se definește în jurul businessului, dar îl transcende, în funcție de provocări, situația globală, crize și pandemii.
„Viața e o scenă, pe care important este ca uneori să purtăm măști”, spune Nicholas Cațianis Jr., actor la teatrul ,,Maria Filotti’’ din Brăila. Actori în propriile noastre vieți, noi femeile antreprenor putem învăța cum să ne facem intrarea, cum să negociem cu zâmbetul pe buze, indiferent dacă frica se ascunde în mințile noastre.
Pentru că teama de eșec, teama de succes ca purtătoare de risc de schimbare, este ceea ce Corina Goreac, psihoterapeut, coach și analist comportamental ne-a învățat să negociem cu noi înșine. O prezentare aplicată, din perspectiva psihologului de carieră.
Așa s-a încheiat calupul de discursuri și a început partea de networking. S-au schimbat cărți de vizită, s-au stabilit întâlniri și planuri de viitor.
Wingate și-a demonstrat forța de a coagula, de a pune bazele unei comunități de gen, bine ancorată în realitatea de business, cu viziune, eleganță și multă motivație pentru succes.
Platforma Wingate are drept obiectiv principal creșterea numărului de întreprinderi conduse de femei și își propune să susțină femeile antreprenor să obțină oportunități egale și competitivitate în antreprenoriat, mai ales în domenii inovatoare. Proiectul creează cadrul unui parteneriat internațional în regiunea Europei Centrale și de Est între Norvegia, Ungaria, România, Rep.Moldova și Serbia, ANAA reprezentând România și Moldova, ca vehicol de implementare, diseminare și creștere.
Proiectul „Wingate” este finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin intermediul Fondului de granturi SEE și Norvegia pentru cooperare regională.