15 antreprenori vor putea găsi investitori printr-un incubator de afaceri

Distribuie

Antreprenorii români care vor să găsească investitori sau parteneri de afaceri străini care să îi ajute să exporte în afara graniţelor se pot înscrie la un incubator de business lansat luna aceasta de GEA Strategy & Consulting, furnizor local de servicii de consultanţă pentru sectorul public şi privat, potrivit Ziarului Financiar.

Programul de Asistenţă în Comer­cia­lizarea Inovării din România (RICAP), finanţat cu peste 400.000 de dolari de Romanian American Foundation (RAF), are o durată de patru luni (fiind organizat în perioada ianuarie – aprilie 2014) şi este dedicat antreprenorilor care au dezvoltat până în prezent un produs cu elemente inovative şi care au nevoie de sesiuni de mentorat pentru a-l îmbunătăţi, pentru a-i verifica validitatea pe piaţă şi pentru a găsi investitori care să-l comercializeze în afara României „Înscrierile se vor finaliza pe data de 15 noiembrie şi vom alege 15 antreprenori care au creat tehnologii inovative şi, mai ales, care înţeleg modul în care aceste produse răspund nevoilor pieţei. Practic, nu trebuie să reinventeze roata, poate fi vorba de un mod diferit de a rezolva o anumită problemă, de un nou mod de a face ceva obişnuit sau de un element care, în combinaţie cu un produs sau serviciu existent, creează ceva nou, care aduce valoare adăugată”, spune Livia Rădulescu, manager al programului RICAP din partea Centrului Român pentru Inovaţie în Dezvoltare Locală – CRIDL.

În cadrul proiectului, cei 15 antreprenori vor avea fiecare câte doi mentori (unu român şi unu din SUA), iar la final câţiva dintre ei, ale căror produse au potenţial pentru dezvoltarea pe pieţe străine, vor fi puşi în contact cu parteneri de business sau investitori americani pentru a discuta despre încheierea unor contracte. Costul cu deplasarea şi cazarea în SUA va fi susţinut de organizatorii şi partenerii programului, iar participarea în cadrul RICAP este gratuită.

Potenţialii investitori vor face parte din „baza de date” internaţională a Larta Institute (partener al programului din România), un ONG instituţionalizat sub forma unui hub de inovaţii, care  derulează astfel de proiecte de 20 de ani în 17 ţări.

„Avem nevoie de oameni care să îşi fi orientat produsele spre nevoile pieţei, asta îi va şi face atractivi pentru investitori şi parteneri. La întâlnirile cu investitorii din SUA vor ajunge cu siguranţă acei antreprenori care pot convinge un om de business în doar câteva zeci de minute că piaţa din afară are nevoie de produsul lor, însă vor fi ajutaţi prin componenta de mentorat a programului să poată face acest lucru”, explică Alexandru Ruff, network development manager RICAP şi consultant asociat al GEA Strategy & Consulting.