Cross branding și networking pentru a ne crește afacerea!

Cross branding și networking pentru a ne crește afacerea!

Tema primului eveniment din această toamnă a fost: cross branding și networking marca ANAA

Asociația Națională a Antreprenorilor este un aprig susținator al antreprenoriatului românesc. Pe lângă multe dezbateri, mese rotunde și conferințe organizate, încurajam membrii noștri să se implice activ în dezvoltarea proiectelor comune care să genereze idei și metode de creștere a afacerilor.

Deși s-au scris numeroase cărți având ca subiect principal antreprenoriatul, noi am constatat că este mult mai ușor de asimilat informații atunci când ele vin însoțite de puterea exemplului. Despre networking se spun multe și totuși puține în același timp.

Networkingul este un sistem relațional care dezvoltă și menține relațiile cu persoane care ar putea avea un impact pozitiv în creșterea businessului. La inițiativa domnului Aristide Seri fondatorul Nano, luni 04 septembrie a avut loc o întalnire  pe tema Cross branding- Brand Affiliation în cadrul careia s-a discutat despre posibilitatea a 2 sau mai multor branduri de a-și uni forțele și de a se promova reciproc cu costuri reduse.

S-a prezentat exemplul de afiliere dintre brandul Nano, producator de produse de curațare bio cu Flori de ie, producator de ii românești autentice lucrate manual si a brandului Nano cu producatorul bicicletelor Pegas. Fiecare dintre aceste două branduri au testat produsele Nano pe produsele proprii și au decis să le recomande și clientilor lor ca fiind un produs cu grad de încredere ridicat.

Cross branding-ul este o metodă care ar putea ajuta foarte mult la creșterea vizibilitătii și a gradului de încredere a unui brand, din păcate însă în România acest sistem de afiliere de imagine înca nu este  destul de răspândit.  ANAA își încurajează membrii să gândească și asemenea strategii de marketing în rețea care pot aduce beneficii ambilor parteneri cu costuri mici.

Pe langa discutiile despre afilierea brandurilor, cei prezenti ne-au împărtășit și unele din problemele cu care se confruntă. Una dintre cele mai mai probleme fiind slaba calificare a personalului și migrarea forței de muncă.  Deși se spune că antreprenorii exploatează creativ schimbările din lume devine obositor și istovitor să fii mereu în căutare de personal calificat. Școlile profesionale din România, de cele mai multe ori scot absolventi care  o dată ajunși la locul de muncă nu știu să își practice meseria pentru care au fost instruiți.

Aceasta prima sesiune de cross branding a fost  prima exeperiență dintr-un lung șir de evenimente care vor urma și ne propunem ca pe viitor să ne întâlnim mai des cu membrii noștri sau cu viitori membri, care să dobândească și să recunoască noi oportunități de business, cu încrederea și convingerea că doar împreună vom reuși să îmbunătățim mediul de afaceri din România.

La întâlnire au participat:

Cristina Chiriac- fondator Flori de Ie

Aristide Seri- fondator Nano,

Alex Manda – co-fondator Bicicletele Pegas,

Irina Drambareanu- fondator REENA Fine Jewelery

Corina Munteanu- proprietara lanțului de saloane Hermosa

Vlad Alexandrescu- co-fondator Sara Green

Cristina Norocel- managing partner MarketingFX

Mihaela Mocanu- fondator SOS Cleaning

Viorica Puscas- fondator Polog Bags

 

Vă așteptăm alături de noi!

Echipa ANAA