Creând o companie cu adevărat brizantă este cheia succesului, dar fi sigur că o vei face în mod înțelept.
Pentru un start-up susținut de societate, precum compania mea, Iodine, ceasul începe să ticăie încă din prima zi – iar toate zilele de după reprezintă o cursă în a crește destul de repede astfel încât să mai câștigăm timp.
Cea mai bună modalitate de a obține această creștere rapidă este să construim ceva ce oamenii vor iubi atât de mult încât vor vrea că toată lumea să știe despre acel lucru – transformarea utilizatorilor în ucenici. Acest lucru sună ca ceva evident, dar este un standard ce trebuie atins. Pentru a înmulți ucenicii, nouă ta afacere nu poate fi pur și simplu mai bună decât starea de dinainte.; este nevoie să fie atât de grozavă încât este căutată de către oricine. Pentru a face asta, trebuie ca afacerea să fie mai mult decât stimulatoare, trebuie să fie periculoasă.
Să fie periculos nu înseamnă că este nevoie să construiești un produs riscant, ca fiind riscant să fie utilizat de potențialii clienți. Mai degrabă, înseamnă să fie transgresiv. Înseamnă să livrezi clienților o experiență într-o mod inedit, pe care oamenii prudenți l-ar consideră interzis.
Multe companii de succes au răzbătut pășind pe teritoriul periculos. Facebook are momentan avantajul timpului, dar a împins limitele în ceea ce privește intimitatea, în interesul de a construi cât mai multe conexiuni pentru utilizatori (și mai multe venituri și oportunități pentru sine). Și Uber, exemplul preferat al tuturor al unei companii fără nicio putere scrisă, și-a bătut joc su bună știință de legile și regulile locale în graba de a cuceri cât mai multe orașe și țări.
La Iodine, ne setăm target-urile în a face ceva periculos. Asta se datorează parțial faptului ca lucrăm în domeniul sănătății, o industrie condusă de ineficiențe. O treime din bugetul alocat sănătății este pierdută în utilizări fără sens, fraude sau erori. Într-o industrie de 3 trilioane de dolari, este un stimulent puternic să faci ceva radical și să ignori lucrurile convenționale.
Dar să faci ceva periculos în aria medicală nu este ușor deoarece sunt reguli și legi la fiecare pas, precum HIPAA sau FDA. Lucrurile stricte se află acolo pentru un bun motiv: Viețile oamenilor sunt în joc, la urmă urmei. Ar fi foarte ușor să intri în sistemul medical cu inentia de a repară un sistem stricat, dar fără nicio idee de cât de dificil este să înțelegi ce anume încerci să repari. Există o linie subțire între a face ceva periculos și a face ceva stupid – și încercăm să stăm departe de stupid.
Cu toate acestea, Iodine face anumite lucruri ce ar putea să îi facă pe alții din domeniu să nu se simtă confortabil. Noi solicităm sute de review-uri de la pacienți, legate de experietnele lor cu medicamentele și tratamentele, aducând adevăratul consumerism în medicină. Acesta nu este un lucru plăcut pentru cei ale căror produse sau servicii ar putea fi judecate. De asemenea, noi lăsăm utilizatorii să își personalizeze regimurile de tratament, reușind astfel ca fiecare în parte să își dea seama ce este cel mai bine pentru el.
Noul produs ce va fi legat de telefonia mobilă ar putea fi cel mai îndrăzneț lucru pe care l-am făcut până acum; nu pot spune încă prea multe, dar transformă experiențele oamenilor cu medicamentele într-un algoritm care îi ajută să decidă (alături de doctor) dacă funcționează.
Sursa: Inc. – Thomas Goetz